C'mon let's pretend

image6

Idag var det släktträff och jag ville inte alls. Kände inte för att tillbringa hela dagen låtsandes att allt är bra. Vi kom till farmor först, och jag såg väl allmänt sur ut för både pappa och farmor skällde ut mig för att jag "förstör för alla" om jag visar att jag är på dåligt humör. Men jag har bara så svårt för att låtsas ibland. Det funkar så länge man kan hålla sig undan. Då märker ingen. Men när man måste vara social, trevlig och helst le hela tiden blir det så svårt.
Trots allt blev det lite bättre under dagen. Jag träffar inte mina sysslingar på pappas sida särkilt ofta, och de är ganksa snälla egentligen. Och min gammelmormor ser mer ut som farbror Bilbo från Sagan om Ringen för varje gång jag träffar henne. Det är lite roligt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0